woensdag 18 januari 2017

Val niet in slaap...

illustratie Susanna Redeker

Val niet weer in slaap
De ochtendbries heeft geheimen
en wil ze kwijt aan jou.
Val niet weer in slaap.
Vraag wat je werkelijk wilt.
Val niet weer in slaap.
Mensen lopen in en uit over de drempel
waar de twee werelden elkaar raken.
Daar is het gat van de deur,
hij staat open voor jou.
Val niet weer in slaap.
Rumi

Dit gedicht van Rumi doet mij denken aan een cranio sacraal behandeling.
Waar twee werelden elkaar ont-moeten... De wereld van de klant die bij mij
langs komt en mijn eigen wereld. Op dat moment lopen wij in en uit over de drempel.
Wat is er aan de andere kant van de drempel? Wat valt daar te ont-dekken?
Hoe kan ik de klant uitnodigen om naar zichzelf toe te gaan?
Wanneer de klant op mijn drempel staat, waar ik rust en helderheid
kan geven, wat kan er dan zoal ontstaan voor de klant?
Een stuk 'no mind'  waardoor het lichaam terug verbinding krijgt met 
zijn oorspronkelijke vorm en functie. De 'no mind' is de natuurlijke staat van zijn waarin het lichaam zichzelf creëert zonder dat daar enig denken bij komt, nooit.
Het weer in aanraking komen met deze natuurlijk staat van Zijn is de essentie van Cranio.
Dit stukje natuurlijke staat van zijn kan zo vertrouwd en oorspronkelijk ervaren worden
waardoor het een ongekend heilzame werking heeft. 

Cranio sacraal... DOEN DOOR NIET DOEN


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen